سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل گردد

به گزارش نقطه سر خط، میراث آریا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل گردد.

سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل گردد

سیدجواد موسوی‬ در جلسه با بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: سالانه بیش از 30 میلیون زائر به مشهد مقدس می آیند که باید برای بهره مندی سبزوار از حضور این افراد برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به بعضی ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان های شهرستان های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد اظهار کرد: باید با یاری گردشگری، میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی را حفظ و احیا کنیم.

او به راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در این شهرستان اشاره نمود و گفت: خانه های تاریخی سبزوار ظرفیت ویژه ای برای ایجاد مراکز اقامتی و بومگردی دارند باید در خانه های تاریخی بوم گردی ایجاد گردد. او با اشاره به سفرهایی که به این شهرستان ها داشت، اضافه نمود: تابلوهای معرفی آثار و ابنیه تاریخی که گردشگران را هدایت و هدایت نمایند بسیار کم است و باید در جهتهای بین شهری و درون شهری این تابلوها افزایش یابد.

موسوی تاکید نمود: سبزوار مهد علم و تمدن بوده و مشاهیر زیادی دارد اما این مشاهیر حتی در خود سبزوار به خوبی شناخته شده نیستند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به ضرورت راه اندازی تورهای گردشگری از مشهد به مقصد سبزوار اشاره نمود و گفت: زمانیکه در اداره کل معاون گردشگری بودم تورهای گردشگری به مقصد ریاب گناباد و سبزوار راه اندازی شد که تورهای گناباد رونق گرفت اما تورهای سبزوار به پایان نرسید و اکنون باید این جهت گردشگری احیا گردد.

موسوی با بیان اینکه داورزن به اسم ورودی استان خراسان رضوی نیازمند سامان دهی است، توضیح داد: باید فضا و محیط در این شهرستان بگونه ای باشد که فرد وقتی وارد این شهرستان می گردد احساس کند وارد میقات الرضا و استان خراسان رضوی شده است.

بعلاوه بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سبزوار بیش از 50 خانه تاریخی و 10 کاروانسرا دارد که نیازمند توجه ویژه است. او به دیگر ظرفیت های گردشگری این شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: سامانه جامع گردشگری با دو زبان فارسی و انگلیسی برای معرفی دیار کهن سربداران راه اندازی شد.

منبع: همگردی

به "سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید