دیدنی های شاهین شهر و مکان هایی که بازدیدش را نباید از دست داد

به گزارش نقطه سر خط، شاهین شهر از شهرهای تازه تاسیس در استان اصفهان است اغلب افراد این شهر را در کنار شهر میمه به خاطر دارند این دو شهر بخش های مهمی از اصفهان را تشکیل می دهند شاهین شهر نو شهر است و میمه نیز دارای بافت تاریخی است و بخش های قدیمی از آن را می سازد. دیدنی های زیبا در این شهر موجب شده است تا به عنوان یکی از جاذبه های توریستی در اصفهان شناخته شود و از این حیث دارای اهمیت زیادی است مطالعه پیشینه تاریخی این شهر می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد این شهر که پیش از داشتن کاربری مسکونی بخشی از مزرعه های امیر آباد بوده است دارای جذابیت های زیادی است و ارزش این زمین ها به دلیل کاربری کشاورزی آن ها بوده است این مزارع تحت مالکیت آقا محمد خان برومند بوده است این شهر در زمره اولین شهرهایی است با طراحی نو در اصفهان ساخته شده است فاصله این شهر تا اصفهان 19 کیلومتر است و از نواحی اطراف خود نیز با شهرهای مختلفی هم مرز می شود. شما علاقه مندان در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری را درباره جاذبه های این استان و شهرهای آن کسب کنید.

دیدنی های شاهین شهر و مکان هایی که بازدیدش را نباید از دست داد

دیدنی های شهر شاهین شهر کدام اند؟

شما علاقه مندان و گردشگران در سفر به این منطقه می توانید با جاذبه های مختلفی رو به رو باشید این شهر دارای مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی است از جمله جاذبه های این شهر می توان به موزه مردم شناسی اشاره نمود موزه ای که بخش مهمی از آثار فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده است و امروزه مورد توجه گردشگران زیادی است.

ارگ مورچه خورت:

یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی در این شهر ارگ مورچه خورت است این ارگ به عنوان دومین قلعه بزرگ در ایران شناخته می گردد و از مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی برای علاقه مندان برخوردار است این قلعه در شهر شاهین شهر و میمه واقع شده است و با وجود ویزگی های برجسته ای که در معماری خود دارد بسیار ارزشمند است. این بنای کهن بسیار قدیمی و تاریخی است این بنا به خوبی راه و رسم زندگی در قدیم را نشان می دهد و یکی از بناهای تاریخی و باشکوه است. شکوه این بنا و قلعه تاریخی برای گردشگران و توریستان بسیار زیاد است در مدارک تاریخی عنوان شده است که این قلعه متعلق به قرن 9 باز می گردد. دیدنی های مورچه بسیار مجذوب کننده است و باید از جاذبه های دیدن کنید.

حمام میمه:

حمام میمه با فضای بسیار وسیع خود از اهمیت زیادی در این شهر برخوردار است و مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی دارد این حمام در نزدیکی مسجد جامع واقع شده است قدمت تاریخی این بنا به دوران قاجاریه باز می گردد این بنا به دلیل مجذوب کنندهیت های تاریخی خود و اهمیتی که دارد در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. این حمام قدیمی دارای بخش های مختلفی است سربینه یا رختکن، گرمینه یا گرمخانه، میانداری و فضای میانی از بخش های مختلف در این حمام هستند که از گذشته دارای کاربرد زیادی بوده اند.

غار یا قنات وزوان میمه:

این قنات یکی از بزرگ ترین بخش های تاریخی در شهر شاهین شهر است و از دیدنی های مهم این منطقه محسوب می گردد این قنات نیز از دیگر بناهایی است که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است تحقیقات کارشناسی مهمی بر روی این بنا اجرا شده است و به اهمیت تاریخی آن پی برده شده است. این قنات دارای کانال های مختلفی است هر یک از این کانال ها به نحوی دارای بخش مهمی از آب های منطقه است بازگشایی یکی از دریچه های آبی نیز موجب شده است تا اهمیت این منطقه بیشتر گردد. این قنات یکی از مکان های دیدنی حومه اصفهان است که با آن آشنا می شوید.

امامزاده سیده صالحه خاتون:

این امامزاده از بناهای مذهبی و قدیمی می باشد که مجذوب کنندهیت های زیادی دارد و می تواند از سوی گردشگران نیز مورد توجه قرار بگیرد این زیارتگاه اهمیت زیادی دارد و از سوی افراد زیادی مورد توجه است این زیارتگاه در روستای اذان واقع شده است و یکی از توابع شهرستان میمد است در بسیاری از روزهای سال این شهر و این زیارتگاه مورد توجه است در ایام تعطیلات نیز این منطقه مورد توجه زائران قرار می گیرد این بنا دارای ساختمان مخروطی شکل است از بخش های مهم این بنا می توان به ساختمان اصلی و گنبدی شکل آن اشاره نمود این بنا دارای تزئینات جزئی است و به دلیل وجود کاشی کاری ها، معماری و هنرهای ایرانی اصیلی که در آن به کار رفته است مورد توجه است.

قنات مزدآباد میمه:

این شهر از جاذبه های تاریخی بسیار زیادی برخوردار است از دیگر جاذبه های دیدنی در این شهر می توان به قنات مزآباد میمه اشاره نمود این قنات دارای ویژگی های منحصر به فردی است و در فاصله 18 کیلومتری از منطقه قدیمی شهر واقع شده است. این قنات دارای دو طبقه است که به طور همزمان آب گرم و سرد را تولید می کند. یکی از ویژگی های مهم در این قنات ساخت ان به دست بشریت است این قنات را بدون وجود هیچ گونه تجهیزاتی و با استفاده از دست ساخته اند همچنین حفاری هایی که در روی این قنات اجرا شده است نشان دهنده اهمیت آن می باشد. این قنات دارای سدی زیرزمینی است و در برخی از فصل های سال دارای بارش های کمی است این رشته قنات ها دارای اهمیت زیادی می باشند.

دیدنی های شاهین شهر و میمه بسیار متنوع هستند این شهر با وجود اینکه دارای بافتی تازه در بخش های میمه دارای جاذبه های تاریخی و قدیمی می باشد این شهر یکی از مکان های دیدنی اصفهان برای گردشگران است که از مجذوب کنندهیت های ویژه ای نیز برخوردار است.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های شاهین شهر و مکان هایی که بازدیدش را نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های شاهین شهر و مکان هایی که بازدیدش را نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید