خبرنگاران 40 میلیارد ریال صرف اجرای طرح های عشایری فارس شد

به گزارش نقطه سر خط، شیراز-خبرنگاران- مدیر کل امور عشایر فارس گفت:درقالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، 48 طرح عشایری در استان فارس با اعتباری در حدود40 میلیارد ریال تصویب و اجرا شدند.

خبرنگاران 40 میلیارد ریال صرف اجرای طرح های عشایری فارس شد

به گزارش دریافتی نقطه سر خط، روح الله بهرامی در این زمینه اظهارکرد: با اجرای طرح های مذکور، 19 طرح توسعه ای و 29 طرح جدید از زیربخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات، علاوه بر 60 اشتغال موجود طرحهای توسعه ای،57 نفر اشتغال مستقیم دائمی، ایجاد شده و یا خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس نتایج سامانه کارا تا انتها مرداد 1399، علاوه بر 48 طرح مصوب که اقساط تسهیلات طرح به متقاضیان پرداخت کامل شده، 35 طرح نیز در مرحله توزیع در بانک عامل بوده،9 طرح در کارگروه اشتغال استان مصوب و آماده ابلاغ به بانک عامل هستنداضافه کرد: 8 طرح نیز در دست آنالیز در بانک عامل است و در مجموع 52 طرح با مبلغ حدود 72 میلیارد ریال به 48 طرح قبلی اضافه خواهند شد.

مدیر کل امور عشایر فارس بیان نمود: در مجموع 100 طرح عشایریِدارای گردش اداری، شامل 5 طرح سرمایه در گردش، 57 طرح جدید و 38 طرح توسعه ای با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال، از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برخوردار شده یا خواهند شد.

بهرامی اضافه کرد: از 48 طرح با پرداخت کامل، بیشترین تعدادطرح، در زیر بخش کشاورزی، به لحاظ کمیت طرح در شهرستانجهرم 16 طرحو به لحاظ مبلغ پرداخت شده، در شهرستانآباده بوده است.

وی ادامه داد: تا به امروز بانک عامل طرحهای عشایری اشتغال پایدار،بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بوده، که صندوق کارآفرینی امید، علاوه بر پرداخت 385میلیون تومان تسهیلات به طرح های افراد حقیقی، مبلغ 9800 میلیون ریال نیز به 29 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری پرداخت نموده است.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: از 48 طرح مصوب در حوزه عشایر، 28 طرح به مبلغ 12 میلیارد و چهارصد میلیون ریال از محل اعتبارات اختصاص یافته به دستگاههای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید تامین اعتبار و پرداخت شده است و 16 طرح دیگر از 52 طرح در فرایند گردش اداری به وسیله دستگاههای حمایتی تحت پوشش قرار خواهند گرفت .

وی اضافه کرد: در مجموع تا انتها مرداد 1399، عشایر استان فارس چه به صورت حقیقی و چه در قالب تشکل های حقوقی صندوق های اعتبارات خرد زنان، حدود 45 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برخوردار شده اند.

جامعه عشایری استان فارس، مشتمل بر 30 هزار خانوار با 150 هزار نفر جمعیت متشکل از سه ایل عظیم قشقایی، خمسه و لُر و هشت طایفه مستقل است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 40 میلیارد ریال صرف اجرای طرح های عشایری فارس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 میلیارد ریال صرف اجرای طرح های عشایری فارس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید