خبرنگاران یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار با معرفی برگزیدگان پایان یافت

به گزارش نقطه سر خط، سمنان- خبرنگاران- همزمان با دومین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار، با معرفی برگزیدگان، به صورت مجازی برگزار شد.

خبرنگاران یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار با معرفی برگزیدگان پایان یافت

به گزارش نقطه سر خط، سرپرست حوزه هنری استان سمنان روز پنجشنبه در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: پس از تجربه 7 دوره برگزاری جشنواره شاهوار به صورت استانی و 3 دوره به شکل منطقه ای، یازدهمین دوره از این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه بین هنرمندان برای گردآوری و چاپ مجموعه شعر و داستان، با رویکردی جدید و متفاوت برگزار گشت.

مصطفی حسینی افزود: هدف یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار، تولید و چاپ آثار و معرفی هنرمندان استان به جامعه ادبی، با رویکرد مجموعه شعر و داستان بود که با استقبال شایسته شاعران و نویسندگان استان همراه بود.

وی بیان نمود: آیین اختتامیه جشنواره به صورت حضوری و در فضای باز در هفته هنر انقلاب، پیش بینی شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، این مراسم به شکل مجازی برگزار گشت.

بومی گرایی و محصول محوری ویژگی برجسته این دوره از جشنواره شاهوار

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور نیز با تبریک هفته هنر انقلاب گفت: به خاطر شرایط فعلی این موقعیت فراهم نشد تا برگزیدگان این دوره از جشنواره به صورت حضوری و روی صحنه تشویق شوند و به ناچار در این فضا در خدمتشان هستیم.

عباس محمدی افزود: برگزاری جشنواره در طول چندین سال و به صورت مداوم نشان از تلاش و همت برگزارکنندگان آن دارد و فعالیت حوزه هنری استان سمنان در 11 دوره برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است.

وی گفت: انتخاب شیوه این دوره از جشنواره که محصول محور است و از نویسندگان و شاعران با چاپ آثارشان حمایت می شود، بسیار ارزشمند است.

محمدی تاکید کرد: رویکرد بومی گرایی این جشنواره نیز قابل توجه است که حتی در جشنواره های معتبر جهانی توجه ویژه ای به آن می شود و برگزیدگان جشنواره ها نیز به خاطر ریشه های بومی گرایی به عنوان منتخب معرفی می شوند.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور ابراز امیدواری کرد با عادی شدن شرایط، برنامه ها به صورت حضوری برگزار شود.

برگزیدگان بخش های شعر و داستان

در انتهای مراسم، منتخبان یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار معرفی شدند که در بخش شعر علیرضا دهقانیان رتبه اول، محمد رضا عرب یارمحمدی رتبه دوم، آرزو بسطامی رتبه سوم را کسب کردند و از مصطفی دهقان نیز در این بخش تقدیر به عمل آمد.

در بخش داستان نیز الهه طاهریان رتبه اول، راضیه بهرامی راد رتبه دوم و عماد عبادی رتبه سوم را از آن خود کردند.

59 مجموعه اثر از 56 شاعر و نویسنده استان سمنان به دبیرخانه جشنواره شاهوار رسید که شاعران استان 28 مجموعه شعر و نویسندگان استان نیز 31 مجموعه داستان به دبیرخانه یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار ارسال کرده بودند.

ساسان ناطق، محمدرضا بایرامی و شهریار عباسی در بخش داستان و عبدالحمید ضیایی، حمیدرضا شکارسری و عبدالجبار کاکایی در بخش شعر، از اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره شاهوار بودند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار با معرفی برگزیدگان پایان یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار با معرفی برگزیدگان پایان یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید