تکلیف برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری شنبه معین می گردد

به گزارش نقطه سر خط، دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده که در آن راهکارهای مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور تعیین در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان ها ابلاغ خواهد شد.

تکلیف برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری شنبه معین می گردد

به گزارش نقطه سر خط، مهرزاد حمیدی در سومین گردهمایی شورای معاونین با مدیران کل استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار گردید، با تقدیر از زحمات مدیران کل استان ها در خصوص یاری به آموزش و پرورش در مدیریت بحران پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد، فعال است و به همت همکاران استانی، به طور روزانه گزارش هایی را که از استان ها دریافت می گردد، به اطلاع وزیر آموزش و پرورش می رساند و بازخورد این گزارش ها نیز به استان ها ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: همت و کوشش همکاران استانی باعث ایجاد جریان مستمر آموزش در کشور شده و در اعضای جامعه این حس را به وجود آورده ایم که آموزش و پرورش با تمام ظرفیت و امکانات وارد این مساله شده است و این قابل تقدیر است.

حمیدی درباره اقدامات اجرا شده در خصوص ویروس کرونا، گفت: در جلسات قبل، دستورالعمل نقش های کمیته های ستادی، استانی و منطقه ای را در مرحله ستاد معین کردیم و هم اکنون منتظر پیشنهادهای مدیران ستادی استان در خصوص اعلام نظر در خصوص نقش و وظایف مشاوران، معلمان پرورشی، معاونان، مدیران، معلمان و کادر اجرایی در راستای دورکاری آنها در دوران تعطیلات ناشی از شیوع کرونا هستیم.

حمیدی با اشاره به دغدغه مدیران کل استان ها در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مدارس، گفت: ضروری است مسئولان استان دقت نمایند که مدارس ضدعفونی شده و به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی یا موارد دیگر استفاده نگردد تا بتوانیم با ادامه سال تحصیلی، آموزش را مطابق قبل ادامه دهیم.

تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و کنکور سراسری در روز شنبه

وی درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم، اعلام نمود: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده است که در آن راهکارهای مختلفی جهت چگونگی برگزار گردیدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور معین در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان ها ابلاغ خواهد شد.

حمیدی تأکید کرد: سیستم مشاوره به دانش آموزان در خصوص مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با این ویروس، در بیشتر استان ها فعال شده و انتظار می رود سایر استان ها نیز این سیستم را فعال نموده و به خانواده ها در خصوص مهارت ماندگاری در خانه و چگونگی برخورد با فرزندان و حفظ آرامش خانواده مشاوره دهند.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در خصوص غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها، گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها برنامه هایی را با صداوسیما هماهنگ نموده ایم و قرار است با همکاری 33 هزار دبیر تربیت بدنی به وسیله ضبط برنامه های متنوع و آموزشی برای دانش آموزان در شبکه 2 سیما به آموزش و الگوپردازی برای خانواده ها بپردازند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی تأکید کرد: والدین باید دقت نمایند که حضور مداوم دانش آموزان در خانه و عدم تحرک آنها، مسأله ای است که باید جدی گرفته گردد تا مبادا فرزندانمان برای رهایی از یک بیماری، درگیر عارضه چاقی و یا اضافه وزن شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تکلیف برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری شنبه معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری شنبه معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید