ب ام و M2 نو فقط 20 اسب بخار از M3 ضعیف تر است ، مشخصات فنی و تصاویر

به گزارش نقطه سر خط، ب ام و M2 تازه با ظاهری جنجالی رسماً رونمایی شد. نسل دوم ب ام و M2 تغییرات بسیاری را تجربه کرد. از موتور قوی و گشتاور فوق العاده تا گیربکس شش سرعته دستی همگی یک رانندگی لذت بخش را برای راننده فراهم خواهند کرد.

ب ام و M2 نو فقط 20 اسب بخار از M3 ضعیف تر است ، مشخصات فنی و تصاویر

ب ام و M2 نو

نقطه سر خط - محمد فتح اللهی - نسل دوم M2 بالاخره رونمایی شد. ماه ها از انتشار تصاویر جاسوسی از این کوپه ب ام و گذشت. هیچ فردی باورش نمی شد که این برند آلمانی چنین طرحی را برای این خودرو انتخاب کند.

طراحی ظاهری و شمایل بدنه این خودرو برای بعضی مجذوب نماینده و برای بسیاری علامت سوال بود. البته که مبحث طراحی و اظهار نظر درباره آن کاملاً سلیقه ای است. اما بی اغراق حتی بسیاری از هواداران ب ام و هم بر این باورند که دپارتمان طراحی این برند احتیاج به تغییری اساسی دارد.

اگر به نیمه پر لیوان بنگیریم باید مطرح کرد که استایل نو نسل دوم ب ام و M2 باعث شد تا این خودرو از سایر محصولات BMW کاملاً متمایز باشد. خطوط تند و تیز و زوایای ریز و درشت بسیاری که در بدنه آن دیده می گردد حاکی از آن است که با کوپه قدرتمندی از ب ام و رو به رو هستیم.

مشخصات فنی ب ام و M2

موتور ب ام و M2 نو

M2 نو از موتور S58 ب ام و برای ارسال نیرو به چرخ های عقب استفاده می نماید. این موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری توئین توربو می تواند 453 اسب بخار (333 کیلووات) قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

این رقم دقیقاً 48 اسب بخار از نسل قبلی M2 بیشتر و تنها 20 اسب بخار کمتر از موتور استاندارد M3 است. موتور S58 این کوپه قدرتمند دقیقاً همان قوای محرکه مدل های M3 و M4 است. نکته قابل توجه این است که گشتاور موتور این خودرو کاملاً با M3 و M4 یکسان است.

موتور ب ام و M2 نو

تمامی نمونه های ب ام و M2 با هر مشخصاتی دیفرانسیل عقب هستند. ب ام و مطرح کرد که هیچ مدلی از این خودرو به صورت دو دیفرانسیل به بازار نخواهد آمد. خریداران بعلاوه می توانند از میان گیربکس های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک مدل دلخواه خود را انتخاب نمایند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر ب ام و M2

ب ام و ادعا می نماید که این پیشرانه می تواند M2 را در 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. این شتاب فوق العاده در صورتی امکان پذیر خواهد بود که موتور این خودرو مجهز به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک M Steptronic باشد.

این برند آلمانی می گوید سفارش گیربکس شش سرعته دستی استاندارد منجر به کاهش شتاب صفر تا صد کیلومتر M2 خواهد شد. به طوری که این خودرو با گیربکس دستی حداقل 4.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت زمان احتیاج دارد.

البته مثل همواره این تخمین ها از سوی ب ام و کاملاً محافظه کارانه هستند. چرا که بعضی نشریات زمانی که نسل قبلی M2 کامپتیشن با موتور 405 اسب بخاری را آزمایش کردند، شتاب 3.9 ثانیه ای را برای آن ثبت کردند.

حداکثر سرعت ب ام و M2 به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود است. البته با پکیج اختیاری M Drivers Package حداکثر سرعت این خودرو به 284 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.

ترمزهای M2 نو در محور جلو شش پیستونه و در عقب تک پیستونه هستند که همگی با رنگ آبی متالیک به دست مشتری می رسند. ب ام و اعلام نمود که خریداران می توانند به صورت آپشنال رنگ قرمز را برای کالیپرهای ترمز این خودرو سفارش دهند.

ب ام و M2 نو بزرگتر از مدل قبلی خود است. BMW این خودرو را 10.4 سانتی متر طولانی تر، 3.3 سانتی متر پهن تر و 1 سانتی متر کوتاه تر ساخته است.

این خودروساز آلمانی بعلاوه فاصله بین دو محور را 5.3 سانتی متر افزایش داد. ب ام و M2 نو حدوداً 11 سانتی متر فاصله بین دو محور کمتری در مقایسه با M4 دارد.

طراحی جنجالی M2 نو

ب ام و M2 نو

تمامی مدل های نو ب ام و در این روزها با آنچه در گذشته می دیدیم متفاوت هستند. بعضی از علاقه مندان به این برند هنوز هوادار دیزاین های نو هستند، اما بسیاری از هواداران متعصب BMW هم حتی طراحی نو خودروهای این خودروساز را نمی پسندند.

M2 نو دارای جلو پنجره کلیوی شکل همیشگی BMW است که بالای سه ورودی هوا در سپر جلو قرار گرفته است. این دهانه ها و ورودی های هوا، قابلیت خنک نمایندگی را برای اجزای مختلف پیشرانه و ترمزها فراهم می نمایند. قسمت عقب M2 نو نیز دارای یک سپر بزرگ و یک دیفیوزر جسور است که چهار لوله اگزوز زیبا را در خود جای داده است.

ب ام و M2 نو

ب ام و، M2 نو را با پنج رنگ عرضه می نماید. سفید آلپاین، یاقوت کبود متالیک، خاکستری بروکلین متالیک، قرمز تورنتو متالیک و آبی زاندوورت نو (رنگ انحصاری M2 2023).

چرخ های 19 اینچی جلو و 20 اینچی عقب کاملاً از آلیاژی سبک و به رنگ جت-بلک فراوری شدند. BMW اعلام نمود که این طرح را بدون دریافت هزینه اضافه از مشتریان به صورت استاندارد برای تمامی M2های نو فراوری خواهد نمود.

این خودروساز آلمانی بعلاوه سیستم تعلیق Adaptive M و دیفرانسیل Active M را به صورت استاندارد در این خودرو عرضه می نماید.

فضای داخلی فوق العاده ب ام و M2 نو

در داخل فضای کابین M2 نو شاهد صندلی های M Sport نو با لوگوی M هستیم که این لوگو در شب با نورپردازی بسیار زیبا روشن خواهد شد.

ب ام و برای اولین بار صندلی های بسیار ویژه M Carbon خود را به عنوان یک آپشن به مشتری عرضه خواهد نمود. این صندلی ها که پشت آنها کاملاً از فیبرکربن است، بخشی از پکیج کربن این خودرو است. ب ام و باور دارد که صندلی های کربنی نو 11 کیلوگرم سبک تر از صندلی های استاندارد هستند. در پکیج کربن ب ام و M2 نو شاهد سقف فیبر کربن M که وزن و مرکز ثقل خودرو را کاهش می دهد نیز هستیم.

فضای داخلی نیز مجهز به نمایشگر خمیده نو BMW است. این نمایشگر در حقیقت از دو مانیتور جداگانه تشکیل شده که یکی از آنها 12.3 اینچی و دیگری 14.9 اینچی است.

M2 نو در آلمان فراوری نخواهد شد

بی ام و M2 مدل 2023 را در کارخانه سن لوئیس پوتوسی خود در مکزیک فراوری خواهد نمود. این خودروساز آلمانی میخواهد این کوپه بی نظیر را در ابتدای آوریل سال 2023 در بازار ایالات متحده عرضه کند.

هنگامی که این خودرو وارد بازار آمریکا گردد، قیمت اولیه آن 63.194 دلار خواهد بود. این قیمت شامل هزینه 995 دلاری حمل تا مقصد است.

برترین کامیون دنیا برای ایران؛ کامیون اسکانیا گازسوز

چری چین در حال بلعیدن بازار خودرو ایران است / هر خودروساز یک چری

موتور EF7 پلاس هیبریدی وارد خط فراوری می گردد + مشخصات و زمان فراوری

موتور تک سیلندر ایپکو کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

منبع: بیت ران

به "ب ام و M2 نو فقط 20 اسب بخار از M3 ضعیف تر است ، مشخصات فنی و تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و M2 نو فقط 20 اسب بخار از M3 ضعیف تر است ، مشخصات فنی و تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید