برترین ویتامین ها برای کاهش وزن را بشناسید

به گزارش نقطه سر خط، ویتامین ها راهی برای پر کردن شکاف های غذایی، کاهش هوس، افزایش متابولیسم و افزایش قدرت هستند. در این مطلب با برترین ویتامین ها برای کاهش وزن آشنا می شوید.

برترین ویتامین ها برای کاهش وزن را بشناسید

به گزارش نقطه سر خط، یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش وزن طولانی مدت بسیار بیشتر از ویتامین ها به تنهایی مفید است. اما ویتامین ها هم می توانند به کاهش وزن یاری نمایند. ویتامین ها راهی برای پر کردن شکاف های غذایی، کاهش هوس، افزایش متابولیسم و افزایش قدرت هستند.

ویتامین B12

B12 به طور طبیعی فراوری نمی گردد، بنابراین گیاهخواران برای اطمینان از متعادل ماندن سطح مواد مغذی باید ویتامین ها را مصرف نمایند. ویتامین B12 بعلاوه به بدن یاری می نماید تا گلبول های قرمز خون را فراوری کند و اکسیژن را به ماهیچه ها برساند که عاملی حیاتی در افزایش قدرت است.

  • این ویتامین ها را مصرف کنید تا به آلزایمر و زوال عقل دچار نشوید
  • غذاهای ساده ای که خوش اخلاقتان می نماید | 6 غذای غنی از ویتامین B

ویتامین D

تمام ویتامین D مورد احتیاج بدن را می توان از نور خورشید به دست آورد. ویتامین D به قوی نگه داشتن استخوان ها و متعادل نگه داشتن سطح هورمون ها یاری می نماید. بعضی شواهد بعلاوه نشان می دهد که ویتامین D به کاهش چربی بدن یاری می نماید. چاقی یک عامل خطر برای سطوح پایین ویتامین D در نظر گرفته می گردد. از آنجایی که بیشتر رژیم ها فاقد منابع کافی ویتامین D هستند، مکمل ها توصیه می گردد. منابع ویتامین D شامل ماهی، زرده تخم مرغ و غلات غنی شده است.

آهن

آهن از مواد مغذی انرژی ایجاد می نماید و اکسیژن را به سلول های بدن می رساند. هر چه ماهیچه ها اکسیژن بیشتری داشته باشند، چربی بیشتری می سوزانند. سطوح پایین آهن به طور مستقیم بر عملکرد ورزشی تأثیر می گذارد. منابع غذایی شامل گوشت بدون چربی، صدف، لوبیا و اسفناج است. افزایش مصرف ویتامین C می تواند به بدن یاری کند تا غذاهای غنی از آهن را راحت تر جذب کند.

منیزیم

منیزیم مسئول طیف وسیعی از واکنش ها در بدن، به ویژه فراوری انرژی و قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه ها است. سطوح پایین منیزیم می تواند منجر به گرفتگی عضلات، درد و سفتی گردد. منیزیم بعلاوه به کنترل فشار خون و تنظیم سطح گلوکز خون یاری می نماید که هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند. منابع غذایی شامل آجیل، دانه ها، حبوبات و سبزیجات برگدار است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین ویتامین ها برای کاهش وزن را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ویتامین ها برای کاهش وزن را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید