آنالیز رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها در کمیسیون برنامه

به گزارش نقطه سر خط، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تاکید اعضای این کمیسیون بر رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها نسبت به نحوه و اندازه افزایش پرداختی ها اطلاع داد و گفت که قرار است کمیته ای به در مجلس با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل گردد و این موضوع مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

آنالیز رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها در کمیسیون برنامه

محمدمهدی مفتح در گفت وگو با نقطه سر خط با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه گفت: مسائل بعضی از دستگاه های اجرائی ناشی از اجرای اجزاء (1) و (7) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1400 کل کشور با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت علوم، دیوان محاسبات و موسسه رازی برگزار گردید.

وی اضافه نمود: بعضی دستگاه های اجرایی با مراجعه به مجلس نسبت به اجرای این مصوبه که مسائلی را درباره نحوه پرداخت ها، معین سقف حقوق ها و اختلاف میان دریافتی ها نسبت به سال گذشته ایجاد نموده را مطرح و خواهان اصلاح آن شدند. بحث های مفصلی از سوی مسئولان دستگاه های مختلف و اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع بیان شد.

مفتح اضافه نمود: مسئولان و نمایندگان مجلس در این نشست ضمن تاکید بر رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها نسبت به نحوه و مقدار افزایش پرداختی ها در امسال در بعضی مشاغل حساس مانند شاغلان در میادین نفتی و منطقه ها گرمسیری، اعضای هیئت علمی، دانشگاهیان و ... انتقاد کردند. بین پرداختی دانشگاهیان و موسسات آموزش عالی با موسسات پژوهشی با توجه به اجرای این قانون اختلاف جدی ایجاد شده در صورتی که بعضی موسسات پژوهشی اقدامات اساسی را به اسم نمونه در بخش فراوری واکسن کرونا انجام می دهند.

سخنگوی کمیسیون برنامه تاکید نمود: تفاوت میان حقوق ها یک نوع دلسردی را میان اساتید پژوهشی، خلبانان، مدیران فنی وزارت نفت شاغل در منطقه ها سخت و ... ایجاد نموده است بنابراین مقرر شد، کمیته ای به ریاست شهبازی نماینده مردم نهاوند با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل و این موضوع به صورت جزئی و کارشناسی مورد بحث و آنالیز قرار بگیرد تا برطرف گردد.

مفتح بعلاوه با اشاره به آنالیز استفساریه تامین قیر رایگان در این جلسه گفت: به منظور آنالیز کارشناسی این استفساریه هم در این نشست کمیته ای تشکیل شد تا بعد از اعلام نظر آن، کمیسیون برنامه و بودجه درباره استفساریه تامین قیر رایگان تصمیم گیری انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها در کمیسیون برنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها در کمیسیون برنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید