با حفاری این حویان 200 سکه از زمان روم باستان کشف شد

به گزارش نقطه سر خط به نقل از euronews باستان شناسان می گویند با تلاش یک گورکن که در جستجوی غذا بوده، گنجینه ای شامل حدود 200 سکه مربوط به دوران روم باستان در شمال غربی اسپانیا کشف شد.

با حفاری این حویان 200 سکه از زمان روم باستان کشف شد

این سکه ها که به عنوان یافته ای استثنائی توصیف شده اند در غار لاکونستا در برسیو در منطقه خودمختار آستوریاس اسپانیا پیدا شده است.

محققان می گویند گودال منتهی به محل سکه ها احتمالا از طریق یک گورکن در ژانویه سال گذشته حفر شده است. در این مدت طوفان برف شدیدی شمال غرب اسپانیا را در بر گرفت و بسیاری از موجودات برای رفع گرسنگی و یافتن انواع کرم ها و حشرات شروع به کندن زمین کردند.

باستان شناسان می گویند بیشتر این سکه های یافت شده مربوط به بازه زمانی اواخر امپراتوری روم (بین قرن سوم و پنجم میلادی) در منطقه ها شمال و شرق مدیترانه شامل انطاکیه و قسطنطنیه و تسالونیکی هستند.

تعداد سکه های کشف شده و همچنین موضوع مجذوب کننده انتقال قدرت در سده ابتدایی قرون وسطا، گنجینه کشف شده در برسیو را به یافته ای استثنائی تبدیل کرده است.

پژوهشگران تصور می کنند که این 209 سکه احتمالا از طریق افرادی به دلیل بی ثباتی سیاسی که در قرن پنجم میلادی به وقوع پیوسته بود، به این محدوده آورده شدند. در این زمان سوبی ها، شاخه ای از مردمان قوم ژرمن ، به ناحیه شمال غربی شبه جزیره ایبری هجوم آوردند.

گورکن های موسوم به رودک، نوعی گورکن های بومی آسیا و اروپا هستند که جثه ای به اندازه یک سگ میانه دارند. این موجودات با بهره گیری از چنگال پا و آرواره های قدرتمند خود، از مهارت زیادی در حفر لانه های زیرزمینی برخوردار هستند. این گورکن ها روزها در لانه به سر می برند و شب ها به یافتن گیاهان مغذی و شکار طعمه های کوچک می پردازند.

منبع: خبرکانادا

به "با حفاری این حویان 200 سکه از زمان روم باستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حفاری این حویان 200 سکه از زمان روم باستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید