ایجاد 700 شغل در حوزه صنایع دستی استان کرمان

به گزارش نقطه سر خط، سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان از ایجاد 700 شغل در حوزه صنایع دستی این استان در سال گذشته اطلاع داد.

ایجاد 700 شغل در حوزه صنایع دستی استان کرمان

به گزارش نقطه سر خط و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمان، کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه در سال 1398 برای 700 نفر در بخش صنایع دستی اشتغال زایی شده است، اضافه کرد: خوشبختانه بخشی از این اشتغال زایی در مناطق محروم این استان بوده است.

او به حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان کرمان اشاره و اعلام کرد: در راستای حمایت از کارگاه های فراوری صنایع دستی و به منظور رونق فراوری تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 28 میلیارد و 980 میلیون ریال به متقاضیان اعطا شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان بابیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد 100 درصدی صادرات چمدانی در حوزه صنایع دستی نسبت به سال 97 بوده ایم، گفت: این اتفاق با توجه به رونق توریستی خارجی در ابتدای سال 98 و افزایش ورود توریست به استان کرمان رخ داد.

او به دستاوردهای حوزه صنایع دستی استان کرمان اشاره و تأکید کرد: کسب 21 نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی در مسابقات نشان ملی مرغوبیت و کسب دیپلم افتخار جشنواره سراسر فجر صنایع دستی در تهران در رشته شال بافی در سایه کوشش های هنرمندان کوشای این استان در سال 98 به دست آمد.

حسین زاده اضافه کرد: مشارکت در 25 نمایشگاه ملی و شرکت در شش نمایشگاه بین المللی ازجمله اقدامات صورت گرفته برای معرفی، بازاریابی فروش فراوریات صنایع دستی استان کرمان طی سال گذشته بود.

او به چاپ و انتشار کتاب دوزبانه معرفی صنایع دستی کرمان اشاره نمود و گفت: این کتاب با تأکید بر رشته های شاخص و بومی این استان و با شمارگان 1500 جلد در سال گذشته چاپ شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان بابیان اینکه این کتاب به شش بخش تقسیم شده است، توضیح داد: این بخش ها شامل دستبافته های داری و غیر داری، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی سنگی، رودوزی های سنتی و نساجی سنتی در کرمان می گردد.

او ادامه داد: کتاب معرفی صنایع دستی کرمان توسط عقیل سیستانی پژوهشگر حوزه صنایع دستی این استان و با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی، توریستی تألیف و چاپ شده که به اهمیت صنایع دستی و هنرهای بافندگی استان کرمان پرداخته است.

حسین زاده اعلام کرد: در سال 98 تعداد پنج هزار هنرجوی علاقه مند به هنرهای سنتی و صنایع دستی در قالب تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی بهزیستی، اداره کل زندان ها، کمیته امداد و فنی و حرفه ای آموزش های صنایع دستی را فراگرفتند.

سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان به معرفی و بازاریابی فراوریات هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی اشاره و اظهار داشت: در این زمینه 16 بازارچه موقت صنایع دستی برگزار گردید که تعداد زیادی از این بازارچه ها دیدن کردند.

منبع: میراث آریا

به "ایجاد 700 شغل در حوزه صنایع دستی استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 700 شغل در حوزه صنایع دستی استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید