افزایش کشت گیاهان دارویی در شهرستان جهرم

به گزارش نقطه سر خط، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از پیش بینی کشت 100 هکتاری گیاهان دارویی تا انتها سال در شهرستان جهرم اطلاع داد

افزایش کشت گیاهان دارویی در شهرستان جهرم

به گزارش نقطه سر خط از شیراز، احمد علی گچکاران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم سطح زیر کشت گیاهان دارویی را تا کنون 50 هکتار دانست که پیش بینی می گردد با توجه به کشت پاییزه به 100 هکتار برسد که جهرم شامل گیاهان دارویی آویشن باغی، مرزنجوش، کاسنی، آلوئه ورا، مورینگا و ... است.

او اضافه کرد: با توجه به کم مصرف بودن آب در کشت گیاهان دارویی استقبال خوبی اجرا شده است و تا کنون 110 نفر به اشتغال دائم مشغول شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم از دریافت تسهیلات 4 درصدی متقاضیان کشت گیاهان دارویی از صندوق کارآفرینی امید اطلاع داد و اظهار کرد: تمام کوشش مدیریت جهاد کشاورزی جهرم تشویق در مورد جایگزین الگوی های کشت مناسب است.

گچکاران اظهار کرد: تداوم ربع قرن خشکسالی، شرایط دشواری را برای کاشت محصولات پرآبخواه با روش غرقابی ایجاد نموده که در این شرایط با توجه به افت سطح آب سفره های زیرزمینی جایگزینی محصولات پرآبخواه با سایر محصولات که مصرف آب کم دارد و تغییر روش آبیاری با استفاده از سامانه های نوین برای حفظ حیات کشاورزی در شهرستان جهرم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او لازم است بهره برداران قبل از کاشت این نوع گیاهان جهت مشاوره به کارشناسان گیاهان دارویی و باغبانی جهاد جهرم مراجعه نمایند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتاری از جنوب شرق شیراز قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش کشت گیاهان دارویی در شهرستان جهرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کشت گیاهان دارویی در شهرستان جهرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید