احتمالا بیماری کرونا رونمایی از آیفون 12 را به تاخیر می اندازد؛ آیا در سال 2020 آیفون جدیدی خواهیم دید؟

به گزارش نقطه سر خط، ویروس کرونا باعث تعطیل شدن کل دنیا شده است؛ شبیه سیاره ای که یخ زده است و هیچ فعالیتی در آن انجام نمی گردد.

احتمالا بیماری کرونا رونمایی از آیفون 12 را به تاخیر می اندازد؛ آیا در سال 2020 آیفون جدیدی خواهیم دید؟

بسیاری از کارخانه های فراوری قطعات سخت افزاری تعطیل شدند و کارمندان آن ها در خانه هستند؛ بهترین راهی که فعلا برای جلوگیری از شیوع این ویروس توصیه می شود.

به هر حال، دنیا دوباره فعالیت های عادی خود را از سر خواهد گرفت و همه چیز به روال سابق برمی شود؛ ولی آثار ویروس کرونا تا مدت ها پابرجا خواهد بود. کرونا همه چیز را تغییر داده و برنامه کسب وکارها را از ریل خارج نموده است.

صدها رویداد و مراسم به تعویق و تاخیر افتاده یا آنلاین برگزار شدند. تقریبا تمام مراسم های رونمایی اسمارت فون های پرچم دار نیمه اول سال بعد از ماه فوریه لغو یا آنلاین برگزار شدند. کنفرانس های توسعه دهنده گان گوگل، مایکروسافت، اپل و سامسونگ برگزار نشد و بسیاری از پیش بینی های رونمایی محصولات باطل شد.

حالا، در وضعیتی هستیم که قابل انتظار است رویدادهای هیجان انگیز نیمه دوم سال میلادی را هم از دست بدهیم؛ از جمله مراسم همیشگی معرفی آیفون های جدید اپل در ماه سپتامبر (اوایل شهریور ماه).

اپل معمولا در اواسط ماه سپتامبر از آیفون های جدید خود رونمایی می نماید و سال جاری هم قرار بود آیفون های 12 معرفی شوند. آیفون های جدید هم تا آخر ماه سپتامبر وارد بازار می شدند. البته، این برنامه ثابت و همیشگی بعضی سال ها با تغییرات و تاخیراتی هم روبرو شده است.

مثلا، آیفون X در سال 2017 اوایل ماه نوامبر وارد بازار شد و آیفون XR در ماه اکتبر سال بعد به فروشگاه ها رسید. این تاخیرها به خاطر بروز مشکلاتی در زنجیره تامین و فراوری قطعات بود.

در کشور چین، بسیاری از کارخانه های فراوریی قطعات گوشی های موبایل تعطیل شدند. در برهه هایی از زمان دو شرکت معروف سامسونگ و ال جی کارخانه های فراوری قطعات موبایل و صفحه نمایش خود را بستند و فاکسکان هم که اصلی ترین تامین نماینده قطعات آیفون است؛ چندین کارخانه خود را در شهرهای مختلف تعطیل کرد.

در همان زمان، گزارش هایی مبنی بر تاخیر در عرضه آیفون 12 منتشر شد. اپل برای اطمینان از عدم تاخیر در آیفون های جدیدش؛ نیروهای بیشتری استخدام کرد ولی ویروس کرونا قوی تر بود و سریعا به کشورهای اروپایی و نقاط دیگر دنیا رسید و کارخانه های آن ها را هم به تعطیلی کشاند.

تاخیر در عرضه آیفون 12 قطعی است

حتی اگر اپل پیروز شده باشد تمام قطعات آیفون 12 را فراوری کند؛ باز هم برای عرضه این گوشی مشکل دارد و نمی تواند طبق برنامه ریزی های خود پیش برود. کما اینکه قرار بود در ماه مارس آیفون 9 را عرضه کند ولی اکنون با تاخیر وارد بازار می شود.

جون پروسر (Jon Prosser)، یکی از کاربران معروف یوتیوب که پیش بینی های پیروزی درباره زمان عرضه گوشی های موبایل داشته و بعضی رندرها از جمله رندرهای پیکسل 5 را پیش از عرضه در اینترنت منتشر کرد؛ می گوید قطعا آیفون 12 با تاخیر رونمایی و وارد بازار می شود.

به گفته پروسر، مقامات اپل برای نمونه سازی آیفون 12 باید به کشور چین سفر نمایند ولی امکان آن در این برهه زمانی به خاطر ممنوعیت سفرها و لغو پروازها وجود ندارد.

اپل پیش بینی نموده بود در ماه می فراوری انبوهی از قطعات آیفون 12 را انجام دهد ولی اکنون این اتفاق نمی افتد و کوپرتینویی ها از برنامه عقب هستند. پیش بینی می شود آیفون های جدید 2020 در ماه های اکتبر یا نوامبر وارد بازار شوند.

مقامات شرکت اپل هنوز به طور رسمی اعلام نکردند برنامه رونمایی از آیفون های 12 به تاخیر افتاده است یا خیر. همین طور، هنوز هیچ اظهارنظری درباره زمان ورود این گوشی ها به فروشگاه ها و بازار نشده است.

همه منتظر هستند تا انتها ویروس کرونا را مشاهده نمایند و دنیا دوباره باز شود تا بتوانند برنامه ریزی نمایند و روال عادی کارها را در پیش بگیرند.

مسلما هرچه شیوع ویروس کرونا بیشتر شده و زمان از بین رفتن آن بیشتر شود؛ در عرضه گوشی های جدید از جمله آیفون های 12 تاخیرهای بیشتری را شاهد هستیم.

منبع

منبع: یک پزشک

به "احتمالا بیماری کرونا رونمایی از آیفون 12 را به تاخیر می اندازد؛ آیا در سال 2020 آیفون جدیدی خواهیم دید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا بیماری کرونا رونمایی از آیفون 12 را به تاخیر می اندازد؛ آیا در سال 2020 آیفون جدیدی خواهیم دید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید