پارک جنگلی باراجین یکی از تفرجگاه های دیدنی قزوین است

به گزارش نقطه سر خط، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پارک جنگلی باراجین یکی از تفرجگاه های دیدنی قزوین است.

پارک جنگلی باراجین یکی از تفرجگاه های دیدنی قزوین است

باراجین یکی از بوستانهای خوش آب و هوا و سرسبز است. این پارک در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است و بزرگترین پارک جنگلی کشور محسوب می گردد. پارک با مساحت 1500 هکتار در منطقه باراجین شهر قزوین قرار گرفته است. پارک جنگلی سه ورودی دارد؛ ورودی اصلی و بزرگ آن از خیابان نخبگان، ورودی دیگر آن از سمت یادمان شهدای گمنام و ورودی سوم از سمت جاده روستای شفیع آباد. دسترسی آسان، هوای مطبوع کوهستانی، وجود قله مردمی و اشراف بر قزوین از ویژگی های قابل توجه پارک بشمار می رود. تپه ها و دشت های این بوستان از درخت و درختچه های کاج پوشیده شده است. خیابان های پارک سرسبز و خنک بوده و همه آ نها نامگذاری شده اند.

امکانات رفاهی پارک شامل میز و جایگاه برای نشستن، منقل برای روشن کردن آتش، اقامتگاههای کوچک مسقف و بدون سقف، زمینهای بازی و زمین چمن، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، ایستگاه پلیس، رستوران و کافه، فروشگاه مواد خوراکی، اقامتگاه است. در همه قسمتهای بوستان سطل های زباله در دسترس بوده که این موضوع به تمیزی فضا یاری زیادی می نماید. شهربازی بزرگ دالفک و آب نما های زیبا در قسمت بالای پارک جنگلی با مساحتی در حدود 18330 احداث شده است. بعلاوه، پیست موتور و دوچرخه سواری، تله کابین کوهستانی بسیار زیبا، سینمای تابستانه، سورتمه، سرسره بزرگ پرش در آسمان، دهکده طبیعت، باغ وحش، جاده سلامت که محل مناسبی برای پیاده روی و ورزش روزانه است و دکه ای به نام دکه سلامت برای اجاره دوچرخه از دیگر امکانات این منطقه هستند.

منبع: همگردی

به "پارک جنگلی باراجین یکی از تفرجگاه های دیدنی قزوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی باراجین یکی از تفرجگاه های دیدنی قزوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید