نکات سفر به کوبا

به گزارش نقطه سر خط، آنچه در سفر به کوبا باید بدانیم

کوبا بزرگ ترین جزیره کارائیب است و در بین جزایر کارائیب واقع شده است. مرکز این کشور هاوانا نام دارد. مساحت کشور کوبا برابر 110.861 کیلومتر می باشد. نام کوبا همیشه ماشین های رنگارنگ دهه 50 را در فکر ها یادآور می گردد. این ماشین ها برخلاف تفکر عمومی یکی از جاذبه های گردشگری کشور کوبا هست و باعث جذب جهانگرد های زیادی به این کشور می گردد. کوبا دارای شهرهای زیبایی مثل هاوانا، سواحل شنی سفید و منظره ها طبیعی زیبای هست. اما برای هر گردشگری احتیاج است بداند که کشور مقصدش چه نکاتی دارد پس نکات سفر به کوبا هم از جمله احتیاجهایی است که برای سفر دانستن آنها ضروری است. حال در این پست خبرنگاران می خواهد نکات سفر به کوبا را توضیح دهد، تا هنگام سفر به این کشور بتوانید نهایت لذت را ببرید.

نکات سفر به کوبا

مختصری از تاریخ کوبا

کریستف کلمب در سال 1492 جزیره ای را کشف کرد که نام آن هم اکنون کوبا است. در ابتدا این جزیره به امپراطوری اسپانیا تعلق گرفت و اولین اقامتگاه اسپانیایی ها در کوبا 1511 تاسیس شد. این استعمار به مدت 400 سال در کوبا به طول انجامید، در طی این سال ها افراد زیادی کوشش کردند تا استقلال کوبا را به آن برگردانند. پایان در سال 1952 تمام کوشش هایی که برای این هدف اجرا شده بود نتیجه داد و کشور کوبا توانست استقلال خود را به طور کامل بدست بیاورد.

مواردی که هنگام سفر به کوبا از قلم نیاندازید

حتما اسپانیایی یاد بگیرید

همانطور که گفتیم کشور کوبا مدت ها مستعمره اسپانیایی ها بوده از همین رو زبان رسمی این کشور اسپانیایی می باشد. پس برای سفر به این کشور حتما باید اسپانیا بلد باشید، تا بتوانید کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید. برای اینکه کارتان راحتر گردد می توانید از برنامه دونولینگو (Duolingo) در موبایل خود بهره ببرید. بعلاوه یک برنامه یادگیری زبان اسپانیایی دیگری هم به نام Spanish Class 6.19 هست، که با برنامه ریزی معین در یادگیری این زبان به شما یاری بسزایی می نماید. هر دو این نرم افزارها را می توانید بر روی موبایتان دانلود کنید.

کوبا شهری متنوع برای توریستی

شاید به دلیل اینکه کوبا در بین دریای کارئیب واقه شده شما تصویری همچون این دریا را نسبت به کشور کوبا داشته باشید. اما این طور نیست، کوبا دارای جاذبه های توریستی متنوع، پرانرژی و با مردمی خون گرم و هنرمند می باشد. توریستان به محض ورود به این کشور تمامی این موارد را حس خواهند کرد.

حتما همراه خود پول داشته باشید

تکنولوژی هایی که در کشورهای جهانگردی دیگر وجود دارند مثل وای فای و کارت های اعتباری ممکن است در کوبا نبینید، پس باید به اندازه احتیاجتان همراه خود پول نقد داشته باشید. کوبا همچون دیگر کشورها از تکنولوژی های روز مانند وای فای و کارت های اعتباری به طور گسترده بهره مند نیست. به همین خاطر توریستانی که به این کشور می فرایند هنگام خرید با مشکل روبرو خواهند شد. از همین یکی از نکات سفر به کوبا این است که اندازه پول مورد احتیاجتان را به صورت نقد همراه داشته باشید.

همیشه این موارد را همراه داشته باشید

به غیر از پول نقد که گفتیم همراهتان داشته باشید، به عنوان یک جهانگرد در کشور کوبا از قلم نیاندازید که مدارک شناسایی از خودتان را هم همراه داشته باشید. ممکن است بگویید که این کار سخت است و نمی توانیم، اما یک راهکار وجود دارد و آن داشتن عکس از مدارک مهم شناسایی شما در موبایلتان است.

حتما یک دوربین عکاسی مناسب همراه داشته باشید

یکی از مجذوب نماینده ترین نکات سفر به کوبا همراه داشتن دوربین عکاسی است. شهر کوبا از معماری و رنگ های زیادی برخوردار است. پی همراه داشتن یک دوربین عکاسی احتیاج اساسی هر توریست است.

لباس مناسب با منطقه ای گرمسیر بپوشید

یکی دیگر از نکات سفر به کوبا نحوه لباس پوشیدن است. در این کشور به دلیل شرایط جغرافیایی حاکم هوا همیشه گرم است. پس به یاد داشته باشید که لباس هایی مناسب با فصل تابستان بپوشید.

شهر تاریخی هاوانا را از قلم نیاندازید

شهر هاواتا یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی کوبا است و به پیشنهاد ما بیشتر مدت زمان گردش خود را برای این شهر تاریخی اختصاص بدهید. کوبا دارای جاذبه های دیگری هم هست که به طور مثال چند مورد از آنها را نام می بریم پینار دل ریو (Pinar del Rio)، منطقه مشهور به فراوری سیگار برگ در کوبا، سینفوئگوس (Cienfuegos) و ترینیداد (Trinidad) هستند که در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

هنگام سفر به کوبا حواستان را جمع کنید

کشور کوبا جزء کشورهایی قرار گرفته است که از امنیت بالای برخوردار است. پلیس های این کشور قبل از رفتن به خانه باید اسلحه های خود را تحویل دهند، و تقریبا هیچ گونه سلاح گرمی در این کشور وجود ندارد. اما با تمام این تفاسیر حتما حواستان را جمع کنید در فهرست نکات سفر به کوبا این را هم از قلم نیاندازید که هر چیزی ممکن است در هر جا اتفاق بیافتد کوبا هم همچون دیگر کشورهای جهان ممکن است دارای افرادی باشد که در کمین اموال دیگرا هستند پس حواستان را حسابی جمع کنید تا مسئله ای در این سفر برایتان پیش نیاید.

در کوبا حوصله شما سر نمی رود

کشور کوبا دارای جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد، توریستانی که با تور به این کشور سفر می نمایند می توانند از بیشتر جاذبه های توریستی در این کشور بهره ببرند. حال ما در این قسمت تعدادی از جاذبه های کوبا را معرفی می کنیم تا هنگام سفر بدانید که کجا می خواهید بروید.

  • مقبره کریستف کلمب (Christopher Columbus Cemetery)

شاید کمی عجیب باشد اما گورستانی که مقبره کریستف کلمب کاشف جزیره کوبا این روزها تبدیل به یکی از مقاصد توریستی در کشور کوبا شده است. و دلیل آن هم این است که در این منطقه مشهورترین و مهمترین چهره های آرمیده اند. شاید دلیل تبدیل شدن این منطقه به جاذبه های توریستی همین باشد.

  • ساختمان ملی کاپیتولیو (El Capitolio)

این بنای تاریخی هم اکنون تبدیل به کتابخانه ملی و آموزشگاه علوم شده است. ضروری است بگوییم که این بنا بلندترین ساختمان شهر کوبا هم عنوان شده است.

  • قلعه دلا ریل فوئرزا (Castillo de la Real Fuerza)

یکی از قلعه های تاریخی این کشور (دلا ریل فونرزا) نام دارد. که متلعق به قرن 16 می باشد. دور تا دور این قلعه به منظور حفاظت از اهالی قلعه در آن موقع خندقی کنده شده است و پر از آب است. این قلعه به منظور مقابله با دزدهای دریایی ساخته شده بوده است.

چند دانستی جالب درباره کوبا

  • کشور کوبا دارای بالاترین آمار سواد است کشور با درصد 99.8% جزء بالاتری اندازه باسوادی در جهان است.
  • مردم کشور کوبا تا سال 2008 اجازه استفاده از تلفن همراه را نداشتند.
  • جالب است بدانید که مصرف کوکاکولا برای مدت 60 سال در کوبا ممنوع بود. اخیرا این قانون لغو شده است.
  • اولین و آخرین باری که در این کشور برف باریده 12 مارچ سال 1875 بوده است. به عبارت دیگر در کل طول تاریخ این کشور فقط یک بار برف باریده است.
منبع: الی گشت

به "نکات سفر به کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید