سامسونگ یکی از مورد انتظارترین قابلیت های کاربران را به مرورگرش اضافه نمود

به گزارش نقطه سر خط، مرورگر اینترنت سامسونگ حتی اگر بعد از هر به روزرسانی برخی از ویژگی های مهم خود را از دست بدهد، باز هم نسبت به نسخه قبلی بهتر می شود. اوایل این ماه گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ در حال آزمایش چند ویژگی در نسخه بتای این مرورگر است، اما هیچ جزئیاتی در مورد اینکه دقیقا چه زمانی این ویژگی ها در دسترس همه قرار خواهد گرفت، منتشر نشد. اما امروز شاهد آن هستیم که سامسونگ یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین قابلیت ها یعنی قرار گرفتن نوار آدرس در پایین صفحه را به مرورگر خود اضافه کرده است.

سامسونگ یکی از مورد انتظارترین قابلیت های کاربران را به مرورگرش اضافه نمود

به طور تصادفی، چیدمان رابط کاربری این مرورگر بسیار شبیه مرورگر سافاری در iOS 15 است، اما نکته مهم اضافه شدن این قابلیت مورد انتظار بود که کاربران سامسونگ بالاخره می توانند از آن بهره ببرند.

اما این قابلیت، تنها تغییری نیست که در آخرین به روز رسانی مرورگر سامسونگ گنجانده شده است. آپدیت رسمی سامسونگ چند ویژگی مهم دیگر را هم نشان می دهد که قابلیت استفاده و امنیت مرورگر را بهبود می بخشند. به عنوان مثال، ویژگی Smart Anti Tracking برای جلوگیری از ردیابی به این مرورگر اضافه شده است. همین امر در مورد تجربه جستجو در نوار آدرس نیز صدق می کند. اکنون هنگام وارد کردن کلمات کلیدی جستجو در این نوار، پیشنهاداتی را برای جستجوی بهتر به کاربر ارائه می دهد.

اگر شما نیز از کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ هستید، اکنون می توانید با به روزرسانی مرورگر سامسونگ از این قابلیت استفاده کنید. بد نیست بدانید که مرورگر سامسونگ همواره جزو پرطرفدارترین مرورگر های موجود در استور گوگل پلی تلقی می شود و حتی در مقایسه با گوگل کروم، مرورگر سامسونگ از تولبار بهتری برخوردار است. یکی از مهم ترین دلایل این برتری، قرارگیری تولبار در پایین صفحه است و به این ترتیب، هنگام کار با یک دست، به آسانی در اختیار کاربر خواهد بود.

قابلیت ها و امکانات شخصی سازی مرورگر سامسونگ نیز بهتر و پیشرفته تر است. در گوگل کروم، شما تنها سه دکمه Home، Tabs و Menu را در نوار تولبار در اختیار دارید. اما مرورگر سامسونگ اینترنت با انبوهی از دکمه ها برای دسترسی به قسمت های مختلف همراه است. به عنوان برخی از این موارد، می توان به امکان دسترسی به Downloads، History و Bookmarks اشاره کرد. تولبار سامسونگ اینترنت همچنین انجام برخی کارها را بسیار آسان تر و سریع تر کرده است. به عنوان مثال با نگه داشتن انگشت روی دکمه تب ها، می توانید به سرعت یک تب نو را باز کنید. همچنین تنها با یک بار ضربه زدن روی صفحه، می توانید به آسانی به حالت Incognito رفته و بدون بر جای گذاشتن هیچ رد پایی، به وبگردی بپردازید.

انجام چنین کاری روی گوگل کروم، نیازمند استفاده حداقل دو دستی از گوشی خواهد بود تا به این ترتیب انگشتان شما به قسمت بالایی گوشی هوشمند رسیده و دکمه های مربوطه را فشار دهید. حالا که صحبت از استفاده یک دستی از گوشی به میان آمد، بد نیست بدانید که در مرورگر سامسونگ اینترنت، شما می توانید با نگه داشتن انگشت روی دکمه Home، به نوار آدرس بار دسترسی پیدا کنید و به این ترتیب، نیازی نیست تا انگشت خود را به سمت بالای صفحه بکشید.

صفحه هوم در مرورگر اینترنت غول کره ای نیز در مقایسه با گوگل کروم، کمی بهتر طراحی شده است. یکی از بهترین گزینه ها برای اثبات این برتری، قابلیت های شخصی سازی آن است. مرورگر سامسونگ به کاربران اجازه می دهد تا میانبرهای سایت های دلخواه را روی صفحه هوم ایجاد کنند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا پس از هر بار مراجعه به این مرورگر، آدرس سایت های مورد نظر را در نوار آدرس بار تایپ کنند.

البته گوگل کروم در مقایسه با سامسونگ اینترنت برتری های خاص خود را دارد که از جمله آن ها می توان به ویژگی ترجمه متن به کمک Google Translate اشاره کرد. همچنین به واسطه قابلیت Discover و بر اساس جستجوهایی که انجام داده اید، می توانید مقالات مرتبط با آن ها را در این قسمت مشاهده نمایید. اما در حالت کلی و بر اساس تجربه استفاده از هر دو مرورگر، لذتی که در هنگام کار با سامسونگ اینترنت به شخص کاربر القاء می شود، به هیچ عنوان روی گوگل کروم در دسترس نیست.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ یکی از مورد انتظارترین قابلیت های کاربران را به مرورگرش اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ یکی از مورد انتظارترین قابلیت های کاربران را به مرورگرش اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید