خسارت 320 میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهانی

به گزارش نقطه سر خط، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خسارت 320 میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهانی مشاهده می گردد.

خسارت 320 میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهانی

قضیه چیست؟

سازمان دنیای گردشگری در گزارشی خاطرنشان کرد بحران کرونا فقط در پنج ماه نخست سال 2020، گردشگری دنیای را متحمل 320 میلیارد دلار خسارت نموده و کسب و کار میلیونها نفر را در خطر نابودی قرار داده است.

به گفته این سازمان، میزان سود از دست رفته بین ماه های ژانویه و می سال جاری بیش از سه برابر خسارت به وجود آمده در دوران بحران دنیای مالی سال 2009 بوده است.

آمار سفرهای گردشگران بین المللی نیز در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا حدود 300 میلیون (56 درصد) کاهش داشته است.

دبیرکل سازمان دنیای گردشگری بیان نمود: این اطلاعات جدید نشان می دهد ازسرگیری گردشگری در زودترین زمان ممکن که شرایط ایمن باشد تا چه حد اهمیت دارد. کاهش شدید آمارهای گردشگری بین المللی می تواند کسب و کار میلیونها نفر را در خطر نابودی قرار دهد.

سازمان دنیای گردشگری در ماه می پیش بینی نموده بود که آمار سفرهای بین المللی در سال 2020 بدلیل شیوع ویروس کرونا بین 60 الی 80 درصد با کاهش روبرو خواهد شد.

آمار سفرهای بین المللی در سال 2019 با افزایش چهار درصدی به 1.5 میلیارد رسیده بود. در همین سال فرانسه در رتبه نخست پربازدیدترین کشور دنیا نهاده شد.

منبع: همگردی

به "خسارت 320 میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 320 میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید