باورهای غلطی که درباره خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما وجود دارد

به گزارش نقطه سر خط، در اینترنت، راهکارهای زیادی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما وجود دارد؛ اما، همه آن ها مبتنی بر یافته های پژوهشی یا حقایق تجربی نیستند.

باورهای غلطی که درباره خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما وجود دارد

بعضی از مسافران، نشستن در جایگاه های میانی هواپیما را ترجیح می دهند؛ عده ای نیز جایگاه های کنار پنجره را دوست دارند؛ اما آنچه در میان همه مسافران سفرهای هوایی مشترک است، تمایل برای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما است. در واقع قیمت بلیط هواپیما به اندازه زیادی به زمان خرید و نوع شرکت هواپیمایی، بستگی دارد.

به احتمال زیاد، تا به امروز راه حلهای زیادی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما شنیده یا خوانده اید؛ مثلا اینکه در کدام روزهای هفته، بلیط خریداری کنید یا اینکه چند ماه پیش از پرواز، بلیط خود را انتخاب کنید. تا به امروز هرچه درباره خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما شنیده اید، فراموش کنید. آنچه در ادامه این مقاله از نقطه سر خط می خوانید، شماری از متداول ترین باورهای غلط درباره این موضوع و دلایلی در رد آن ها است.

به جای جستجو در سایت های مختلف فروشنده بلیط هواپیما، تمام فروشنده های بلیط مورد نظر خود را در موتور جستجوی پرواز نقطه سر خط ببینید.

شایعه خرید بلیط مقرون به صرفه در سه شنبه ها صحت دارد؟

شایعه ای قدیمی وجود دارد که می گوید سه شنبه، برترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما است؛ ظاهرا شرکت های هواپیمایی، بلیط های نو را عصرهای دوشنبه اعلام می نمایند و سایر شرکت ها تا ظهر سه شنبه مشغول تطبیق قیمت هایشان با آن ها هستند. بنابراین، عصرهای سه شنبه به عنوان برترین زمان برای خرید بلیط مقرون به صرفه به شمار میرود.

با اینکه خرید بلیط در روزهای وسط هفته معمولا مقرون به صرفه تر از سایر روزها است؛ اما آژانس ها لزوما به کسانی که وسط هفته خرید می نمایند، بلیط مقرون به صرفه تر نمی فروشند. شاید در گذشته این طور بود؛ ولی این موضوع در حال حاضر دیگر صادق نیست. اطلاعات شرکت های پیش بینی نماینده قیمت بلیط هواپیما نشان می دهد که حتی در صورت چنین موضوعی، باید به سرعت اقدام به خرید کنید؛ در غیر این صورت، چندان به صرفه نخواهد بود.

بلیط کدام روزها مقرون به صرفه تر است؟

با توجه به اطلاعات فوق، شاید بتوان پنجشنبه ها (به وقت بین المللی، نه وقت محلی ایران) را برترین روز برای خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت دانست. طبق اطلاعات شرکت هاپر که در زمینه رزرو بلیط هواپیما فعالیت می نماید، قیمت بلیط در بعضی پنجشنبه ها مقرون به صرفه تر از سایر روزهای هفته بوده است؛ هرچند، برای پروازهای بین المللی، خرید در روزهای دوشنبه ترجیح داده می گردد. البته، احتمال تغییر این اطلاعات وجود دارد.

چرا نمی توان برای خرید بلیط، برترین روز را پیدا کرد؟

پاتریک سوری (Patrick Surry)، داده پرداز ارشد شرکت هاپر، با اشاره به اینکه در حال حاضر روز خاصی به عنوان برترین روز برای رزرو بلیط هواپیما وجود ندارد، می گوید در گذشته، مدیران اختیار عمل بیشتری برای اعمال تخفیف های فراوان در قیمت بلیط ها داشتند و این اتفاق، معمولا روزهای سه شنبه و چهارشنبه اتفاق می افتاد. او در ادامه می افزاید:

این تصمیم ها در حال حاضر تا حد زیادی به صورت اتوماتیک گرفته می شوند.

چه موقعی، برترین زمان برای خرید بلیط است؟

در حین جستجو برای یافتن برترین قیمت بلیط، احتمالا می بینید که قیمت ها چندین بار در طول روز تغییر می نمایند؛ اما هیچ ساعت خاص و از پیش معین شده ای وجود ندارد که طی آن بتوان مقرون به صرفه ترین بلیط ممکن را خرید. قیمت بلیط ها در هر دقیقه و هر روز تغییر می نمایند و جایگاه های مقرون به صرفه هم تابع همین رویه هستند.

همه چیز به تعداد بلیط های موجود بستگی دارد

در شرایط فعلی، بیشتر شرکت های هواپیمایی این اجازه را به مشتریان خود می دهند که تا 24 ساعت پیش از پرواز، بلیط خود را لغو نمایند و تمام هزینه پرداختی خود را پس بگیرند. جورج هابیکا (George Hobica)، یکی از مسئولان شرکت SmarterTravel، دراین باره شرح می دهد که اگر مسافر در روز دوشنبه، بلیطی را با قیمت مناسب بخرد و آن را 24 ساعت قبل از پرواز لغو کند، بلیط مربوطه با قیمت همان روز کنسلی، دوباره به فروش گذاشته می گردد.

یافتن بلیط لحظه آخری مقرون به صرفه غیرممکن نیست

باور رایج در میان مردم آن است که بلیط های لحظه آخری، گران تر هستند. با وجودی که انجام این کار آسان نیست، اما می توان بلیط لحظه آخری را با قیمت مناسب تهیه کرد. شرکت های هواپیمایی معمولا قیمت این بلیط ها را بالا نگه می دارند تا همه مسافران تا لحظه آخر برای خرید بلیط صبر ننمایند؛ هرچند امکان پیدا کردن چنین بلیط هایی، به ویژه در پروازهای بین المللی، وجود دارد. فقط باید به روز باشید و قیمت های نو ایرلاین ها را از دست ندهید.

برای خرید مقرون به صرفه، نیازی به خرید بلیط دوطرفه نیست

در بیشتر شرکت های هواپیمایی امکان خرید بلیط های یک طرفه ای وجود دارد که قیمت شان نصف قیمت بلیط دوطرفه است. بنابراین، نیازی نیست برای صرفه جویی، بلیط رفت وبرگشت خود را با هم تهیه کنید.

چندین بار مرور یک سایت، قیمت ها را گران تر نمی نماید

به احتمال زیاد شما هم این شایعه را شنیده اید که اگر برای مشاهده قیمت بلیط ها، بیشتر از یک بار به سایتی مراجعه کنید، قیمت ها در هر بار بازدید به طرزی شگفت آوری بالاتر می فرایند؛ اما کارشناسان سایت SmarterTravel در آنالیز های خود روی چندین سایت مختلف به هیچ مدرک موثقی برای اثبات این ادعا دست نیافتند. به حرف آن ها اعتماد کنید و دیگر پس از هر بازدید، به سراغ پاک کردن کش مرورگر خود نروید.

خرید مستقیم، همواره برترین راه حل نیست

شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که با خرید بدون واسطه بلیط از وب سایت های شرکت های هواپیمایی می توانید در مخارج خود صرفه جویی کنید؛ اما این موضوع همواره نیز صادق نیست و از همه مهم تر آنکه، به طور مثال شرکت هواپیمایی دلتا به مشتریان نمی گوید که ایرلاین آلاسکا، بلیط های مقرون به صرفه تری نسبت به آن ها دارند. برای فهمیدن این موضوع، باید در سایت های مختلف جستجو کنید، ضمن اینکه می توانید از سایت هایی مانند Orbitz یا Kayak یاری بگیرید.

آژانس های مسافرتی، مشاوران خوبی هستند

سهولت یافتن بلیط مقرون به صرفه هواپیما در سایت های آنلاین و البته رایگان بودن این خدمات، همواره خریداران را وسوسه می نماید که به جای سپردن این کار به آژانس های مسافرتی، خود اقدام به خرید بلیط نمایند؛ در صورتی که آژانس ها معمولا ترفندهای زیرکانه ای رو می نمایند و به خاطر روابط کاری گسترده ای که با همکاران خود دارند، می توانند تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

گرفتن تخفیف را فراموش کنید

در گذشته بین شرکت های هواپیمایی بزرگ جهان مرسوم بود که در صورت ارائه مدارک لازم برای اثبات فوت یکی از بستگان درجه اول، تخفیف زیادی در زمان فروش بلیط به مسافر می دادند تا بتواند خود را به مراسم تدفین برساند. طبق اطلاعات سایت SmarterTravel، بیشتر شرکت های هواپیمایی جهان این گونه تخفیف ها را کنار گذاشته اند و حتی اگر بتوانید شرکتی را پیدا کنید که به این بهانه به شما تخفیف بدهد، میزان آن بسیار ناچیز خواهد بود.

فرودگاه های کوچک، گران تر از فرودگاه های بزرگ نیستند

در بعضی از سفرها، فرود آمدن در قطب های بزرگ فرودگاهی جهان برترین کار ممکن برای کاستن از هزینه ها است؛ اما نه در همه سفرها. گاهی وقت ها، فرودگاه های کوچک منطقه ای بسیار مقرون به صرفه تر هستند. بنابراین، هیچ وقت بدون علت دور آن ها خط نکشید.

جنگ قیمت ها همچنان به قوت خود باقی است

در سال های گذشته، چندین شرکت هواپیمایی بزرگ با هم ادغام شده اند. هرچند، این بدان معنا نیست که رقابت بین آن ها به خط انتها رسیده است؛ بلکه رقابت بر سر قیمت های مشتری پسند همچنان بین ایرلاین ها ادامه دارد.

هر ایرلاین، سیاست های قیمت گذاری خود را دارد

فقط به این خاطر که ایرلاینی، بلیط های خود را با تخفیف می فروشد، علت نمی گردد که سایر شرکت ها بخواهند با او رقابت نمایند و قیمت های خود را کاهش دهند. دقیقا به همین علت است که باید برای خرید، بیشتر جستجو کنید.

برترین زمان برای خرید بلیط چه زمانی است؟

نوسان در قیمت بلیط هواپیما امری احتمال دارد. حتی این امکان وجود دارد که قیمت ها هفته به هفته تغییر نمایند؛ اما اگر تاریخ سفر خود را از مدت ها پیش معین نموده اید، سعی کنید حداقل سه هفته و حداکثر پنج ماه جلوتر بلیط خریداری کنید. خرید بلیط، آن هم پنج ماه پیش از تاریخ سفرتان، کار عاقلانه ای نیست. قیمت ها با توجه به اندازه تقاضا در بازه های زمانی پنج ماهه تغییر می نماید و در نتیجه، زود خریدن بلیط لزوما به صرفه جویی در هزینه ها نمی انجامد.

یه یاد داشته باشید برای مقایسه قیمت تمامی بلیط های هواپیما از آژانس های هوایی معتبر و جستجوی بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود، می توانید از بزرگ ترین موتور جستجوی پرواز در نقطه سر خط استفاده نموده و با اطمینان کامل از فروشنده های معتبر خرید کنید.

منبع: کجارو / cheatsheet.com

به "باورهای غلطی که درباره خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای غلطی که درباره خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید