سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی

به گزارش نقطه سر خط، دزدان مسلحی که با تعقیب طلافروشان کیفی و سد کردن راه آنها در جاده های کشور دست به سرقت 10کیلو طلا زده بودند در عملیات پلیس اصفهان دستگیر شدند.

سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی

به گزارش گروه حوادث نقطه سر خط از روزنامه همشهری، تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند مسلح از سال گذشته و با شکایت طلافروشی آغاز شد که پس از خرید مقداری طلا در شهرستان یاسوج در راه رفتن به شهرستان سمیرم بود. او در تحقیقات گفت: کارم خرید و فروش طلا در شهرهای مختلف است. معمولا به استان های همجوار اصفهان می روم و از طلافروش ها، طلاهای دست دوم را می خرم و به استان اصفهان می آورم و در اینجا به کارگاه های طلاسازی می فروشم. چند روز پیش هم برای خرید طلا به یاسوج رفتم و بعد از جمع آوری 2کیلو طلا به سمت سمیرم راه افتادم اما در گردنه یاسوج، 3مرد که سوار بر یک خودروی سواری بودند سد راهم شدند و با تهدید اسلحه همه طلاهایم را سرقت و فرار کردند.

با شکایت این مرد، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح وارد عمل شدند. سارقان اما هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند و همین مسئله کار پلیس را برای شناسایی آنها سخت کرده بود.

ماموران که بررسی های گسترده ای را برای ردیابی سارقان مسلح آغاز کرده بودند در ادامه تحقیقات متوجه شدند که آنها علاوه بر این سرقت، دو سرقت مشابه دیگر هم مرتکب شده اند. دو شاکی دیگر هم طلافروش کیفی بودند که یکی از آنها اهل اصفهان و دیگری اهل یکی از استان های همجوار بود و اولی در جاده شهرضا و دومی در بهبهان به دام سارقان افتاده بود. سارقان مسلح درست مثل سرقت قبلی درحالی که سوار بر یک خودروی سواری بودند سد راه این طلافروشان شده بودند و با تهدید آنها به مرگ، توانسته بودند طلاهایشان را سرقت کنند. آنها از یکی از طلافروشان 3کیلو و از دیگری 5کیلو طلا سارقیده و سپس متواری شده بودند.

شناسایی سارقان

تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه سرنخ هایی از اعضای باند سرقت در یکی از استان های جنوبی کشور به دست آمد. مأموران دریافتند که هر 3 سارق مسلح مدتی قبل به اتهام ارتکاب قتل در جریان یک درگیری از سوی پلیس این استان تحت تعقیب قرار گرفته اند و سرنخ هایی از مخفیگاه آنها به دست آمده است. به این ترتیب کارآگاهان پلیس راهی استان جنوبی شدند و هر 3 سارق مسلح را دستگیر کردند. آنها در بازپرسی ها اعتراف کردند که از قبل با پرسه زدن در بازارهای طلافروشی اقدام به شناسایی طلافروشان کیفی و تعقیب آنها می کردند و زمانی که طعمه هایشان به منطقه ای خلوت و مناسب می رسیدند، سد راه آنها شده و با تهدید اسلحه دست به سرقت طلاهایشان می زدند.

به گفته سرهنگ محمدرضا هاشمی فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، سارقان از 3نفر طلافروش کیفی 10کیلو طلا سرقت کرده بودند که مالباختگان با حضور در اداره آگاهی، هر 3نفر آنها را شناسایی کردند. براساس این گزارش، تحقیقات پلیس برای کشف سایر سرقت های احتمالی متهمان و همچنین نقش آنها در قتلی که متهم به ارتکاب آن هستند ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید