این غذاهای روسیه را امتحان کنید!

به گزارش نقطه سر خط، معرفی غذاهای روسیه

خیلی ها غذاهای روسی را با خاویار و سوپ ترش می شناسند. روسیه از نظر وسعت بزرگ ترین کشور دنیاست و تنوع فرهنگی و طبیعی زیادی دارد که باعث شده غذاهای متنوع و مختلفی هم داشته باشد می خواهیم تعدادی از خوراکی ها و غذاهای روسیه را معرفی کنیم، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این غذاهای روسیه را امتحان کنید!

پاستیلای کولومنا

کولومنا شهری در 96 کیلومتری مسکو است که در آن خوراکی ای محبوب درست می گردد. پاستیلای کولومنا از خوراکی های خوشمزه روسیه است که با سیب ترش، عسل و شیره قند تهیه می گردد. برای درست کردن این پاستیلا، سیب ها را خرد نموده و می پزند پس از اینکه سیب ها خوب پخته و نرم شد آن ها را زیر آفتاب پهن می نمایند تا خشک شوند سپس آن ها رول می نمایند که تا هنگام برداشت سال بعد بتوانند از آن ها استفاده نمایند.

خیار دریایی

شهر ولادی وستوک تنها جایی در روسیه است که خیار دریایی (بی مهره ای دریایی شبیه کرم مودار) دارد. این موجود دریایی خاصیت تغذیه ای و مزه ای خوب دارد که باعث شده مردم کشورهای ژاپن، کره و چین از آن در غذاهای خود استفاده نمایند. این ماده غذایی را یا به صورت آب پز و یا در سالاد به کار می برند.

امول و موکسون

امول و موکسون دو نوع ماهی سفید و از معروف ترین ماهی های سیبری هستند. این ماهی ها نرم، شیرین و بسیار چربند و در غذاهای این منطقه به کار می فرایند . ماهی موکسون در بین ماهی های گونه خودش از همه مزه بهتری دارد و تنها جایی که می توان مزه آن ر امتحان کرد سیبری است. ماهی امول که از ماهی موکسون میزان کوچک تری دارد تنها در نزدیکی دریاچه بایکال وجود دارد. روسی ها برای درست کردن تاتار سیبریایی از این ماهی ها استفاده می نمایند.

شیرینی زنجفیلی تولا

تولا شهری در 183 کیلومتری مسکو است که عده ای شیرینی زنجفیلی آن را محبوب ترین شیرینی روسی می دانند. آن ها این شیرینی را به شکل مستطیل و دایره به صورت تر درست می نمایند و تزئیناتی هم با مواد قندی بر روی آن ها انجام می دهند. در موزه های خوراکی این شهر طرز درست کردن این شیرینی را یاد می دهند.

سیمین ماهی

اگر در ماه مه از مقابل غذاخوری های سن پترزبورگ عبور کنید بوی سیمین ماهی سرخ نموده در تمام فضا پیجیده است . سیمین ماهی که نماد غیر رسمی سن پترزبورگ شده است را می توان در رود نوا و خلیج فنلاند روسیه پیدا کرد. در فصل بهار این ماهی ها را صید می نمایند و هر سال در این فصل این شهر میزبان جشن بهاری سیمین ماهی است که در آن مردم اطراف شهر به سن پترزبورگ می آیند.

کلوچه آچپوک ماک

آچپوک ماک از محبوب ترین کلوچه های تاتارستان است. برای تهیه این خوراکی سیب زمینی، گوشت گوسفند و پیاز را می پزند و داخل شیرینی های کوچک را با آن پر می نمایند و آن را معمولا به همراه سوپ و چای می خورند. در سفر به اوفا که از شهرهای روسیه است در هر کافه و سوپر مارکتی می توانید این شیرینی خوشمزه را پیدا کنید.

کباب روسی

منطقه قفقاز داغستان به داشتن برترین گوشت های گوسفندی روسیه معروف است. داغستان در 1795 کیلومتری مسکو قرار گرفته است، در این شهر حتما سوپ گوشت گوسفندی و شیشلیک را امتحان کنید.

منبع: الی گشت

به "این غذاهای روسیه را امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاهای روسیه را امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید