انتقاد دوباره اوباما از نحوه مدیریت مقابله با کرونا در آمریکا

به گزارش نقطه سر خط به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا از عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با بحران کرونا انتقاد کرد و گفت: بحران شیوع کرونا نشان داد که بسیاری از مقامات کنونی آمریکا حتی تظاهر نمی نمایند که مسئول هستند.

انتقاد دوباره اوباما از نحوه مدیریت مقابله با کرونا در آمریکا

این نقدها زمانی مطرح شد که فرایند مرگ در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا همچنان صعودی است به طوری که تا صبح امروز یکشنبه تعداد افرادی که در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کووید -19 جان خود را از دست داده اند به 90 هزار و 113 نفر رسید.

بر اساس آمارهای اعلام شده، تعداد کلی افراد مبتلا به کرونا در آمریکا به یک میلیون و 507 هزار و 773 نفر رسیده است.

اوباما که به صورت آنلاین در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان کالج ها و دانشگاه هایی که از لحاظ تاریخی به آمریکایی های آفریقایی تبار اختصاص دارند (HBCUs) سخنرانی می کرد، با اشاره به گزارش مقامات وزارت بهداشت این کشور مبنی بر اینکه آمریکایی های آفریقایی تبار درصد قابل توجهی از مبتلایان و قربانیان کووید 19 را تشکیل می دهند گفت: بیایید صادق باشیم، این بیماری نابرابری های اساسی و رنج هایی را نشان داد که جامعه سیاهان آمریکا به طور تاریخی در این کشور با آن دست به گریبان هستند.

اوباما اضافه کرد: این بیماری بیش از هر چیز پرده ها را انداخت و نشان داد که مقامات در حال اجرا چه کاری هستند. بسیاری از آنها حتی وانمود نمی نمایند که در قبال این بحران مسئول هستند.

اوباما گفت: بی عدالتی هایی که متوجه جامعه آفریقایی تبارهای آمریکا می گردد چیز جدیدی نیست و سپس به ماجرای قتل احمد آربری، جوان سیاهپوست غیرمسلحی اشاره نمود که به تازگی در حالی که در کنار جاده مشغول ورزش بوده، توسط دو سفیدپوست کشته شده است.

این دومین بار در هفته اخیر است که اوباما به انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در قبال بحران جاری می پردازد.

او هفته گذشته نیز عملکرد دولت ترامپ در مدیریت این بحران را یک هرج و مرج مطلق و فاجعه بار توصیف کرد؛ سخنانی که باعث شد دونالد ترامپ اوباما را متهم به کوشش برای تضعیف ریاست جمهوری خود کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد دوباره اوباما از نحوه مدیریت مقابله با کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دوباره اوباما از نحوه مدیریت مقابله با کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید