آغاز مانور پروازهای شبانه بمب افکن های راهبردی دوربرد روسیه

به گزارش نقطه سر خط، وزارت دفاع روسیه از انجام موفقیت آمیز عملیات ویژه در شرایط درگیری های نظامی فرضی از طریق خلبانان هواپیماهای بمب افکن دوربرد توپولف این کشور در جریان پروازهای طولانی شبانه تابستانی خبر داد.

آغاز مانور پروازهای شبانه بمب افکن های راهبردی دوربرد روسیه

به گزارش گروه بین الملل نقطه سر خط به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اظهار داشت که خلبانان هواپیماهای بمب افکن راهبردی دور پرواز توپولف-95ام.اس این کشور در چارچوب مانورهای تاکیتیکی تابستانی در مسیرهای طولانی خود، پروازهای شبانه و با دید کم خود را انجام دادند.

طبق این اطلاعات، در جریان این مانورهای شبانه، خدمه پرواز وظایف مربوط به عقب گرد هواپیما، عملیات سوخت گیری، استفاده از فناروی های اتوماتیک و ویژه در هنگام حملات دشمن فرضی و همچنین شلیک فرضی موشک های کروز را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

این مانور تحت نظارت مستقیم فرماندهی مرکز نظامی شرق دور روسیه قرار داشته و تا تاریخ 9 جولای (18 تیر ماه) ادامه خواهد داشت.

تحویل 200 فرودند هواپیمای ترابری نظامی به وزارت دفاع روسیه

در خبر دیگری گزارش شده که وزارت دفاع روسیه و موسسات تحت نظارت آن از جمله وزارت حوادث غیرمترقبه، طبق سفارشات دولتی اجرا شده به زودی حدود 200 فروند هواپیمای ترابری نظامی شبک از نوع ایل-112بی را تحویل خواهند گرفت.

در عین حال منابع خبری نظامی اعلام کرده اند که کشتی بزرگ ضدزیردریایی دریادار چابانینکو که در نوع خود بی نظیر است، پس از انجام تعمیرات طولانی و مجهز شدن به امکانات نو تسلیحاتی، از جمله موشک های کروز استقرار دریایی، به ترکیب ناوگان نظامی-دریایی روسیه ملحق می شود.

طبق این اطلاعات، در حال حاضر ارزیابی از قابلیت های نو این کشتی در حال انجام است و بزودی به ناوگان دریای شمال تحویل داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آغاز مانور پروازهای شبانه بمب افکن های راهبردی دوربرد روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مانور پروازهای شبانه بمب افکن های راهبردی دوربرد روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید