10 هواپیمای عجیب جهان با طراحی های عجیب تر!

به گزارش نقطه سر خط، هواپیماهای عجیب جهان

همه ما تا حالا با هواپیما پرواز نموده ایم و از سطح امنیت و راحتی آن آگاهیم، به خصوص اینکه هواپیماها را از برترین و مدرن ترین و به روز ترین وسایل حمل و نقلی می شناسیم که در حال حاضر وجود دارد. با شنیدن نام هواپیما به احتمال زیاد یاد یک وسیله بزرگ سفید رنگ با دو باله بزرگ می افتیم، اما آیا واقعا همه هواپیماهای این چنین اند؟ در جواب باید گفت خیر. در واقع هواپیماها راهی طولانی را طی نموده اند تا شبیه آن چه شوند که ما امروزه می شناسیم و هم در گذشته و هم در امروز هواپیماهایی طراحی شده اند که شکل و شمایل عجیبشان آن ها را معروف نموده است از هواپیماهایی که شبیه به تانک و ماشین های جنگی هستند تا هواپیماهایی شبیه سفینه های بیگانگا فضایی! این ها نشان دهنده این موضوع است که شاید مفهوم و ماهیت پرواز تغییر ننموده باشد ولی شکل آن عوض شده است. با وجود اینکه هدف اصلی طراحی بسیاری از انواع مختلف هواپیماها عملکرد و ایمنی می باشد، دسته دیگری دارای طراحی غیر معمول و تجربی هستند. در این جا می خواهیم نگاهی به همین طرح های عجیب بیندازیم، طرح هایی که به دلایلی که در ادامه گفته می گردد، هیچ وقت رنگ واقعیت نگرفتند. در این جا می توانید 10 نوع از هواپیماهای عجیب جهان را ببینید. با خبرنگاران همراه شوید:

10 هواپیمای عجیب جهان با طراحی های عجیب تر!

10 . بارتینی بریوف VVA-14

این هواپیماست! یا قایقی با بال های جداشدنی؟ در هر صورت، این وسیله دوکاره (شناور و پرنده) در اوایل دهه 1970 به وسیله شوروی طراحی شده بود. هدف از طراحی این هواپیما این بود که علاوه بر پرواز در ارتفاع بتواند روی سطح آب هم پرواز کند. خیلی زود طراحی تکمیلی آن کنار گذاشته شد.

9 . بال اریب AD-1

هدف ناسا از ایده طراحی این هواپیما، عوض کردن موقعیت بال ها بود که مصرف سوخت را کارآمدتر می کرد. این تئوری درست بود، اما با به پرواز درآوردن هواپیما نتایج ناخوشایندی در پی داشت.

8 . آبی خاموش (Tacit Blue)

برخی از مواقع مشکل ما از دید پنهان کردن هواپیما می باشد. آبی خاموش، در دهه 1980 برای حل این مسئله ساخته شد. این هواپیمای جعبه مانند به ما اجازه پرواز در آسمان، بدون شناخته شدن به وسیله رادار را می دهد.

7 . Avro Canada VZ-9AV Avrocar

کسی هست که دوست نداشته باشد یک بشقاب پرنده شخصی داشته باشد؟ ساخت این بشقاب پرنده به وسیله مهندسین در دهه 1950، با مشکل بزرگی روبرو بود طوری که با ارتفاع گرفتن بیش از 3 فوت از زمین کنترلش را از دست می داد.

6 . مک دونل XF-85، گوبلین.1

ایده اصلی طراحی این هواپیما این است که هواپیماهای کوچک جنگنده را درون بمب افکن بزرگ، برای اهداف بمب گذاری حمل نمایند؛ اما هیچ گاه این کار به درستی انجام نشد. هر چند که اگر به گذشته برگردید آزمایش های خطرناکی بر روی این هواپیما صورت گرفته است.

5 . Vought V-173

یکی دیگر از هواپیماهای عجیب جهان برای پرواز های کوتاه برد، یک چنین باله بزرگ یک تیکه ای مناسب به نظر می رسد. نام مستعار این یکی پنکیک است که نتوانست نظر نهایی نیروی هوایی را به خود جلب کند.

4 . جت X-29 Forward Swept Wing

بال های این هواپیما برعکس هستند، اما این مسئله ای نیست که هواپیما را در مرحله آزمایش رد کند؛ مشکل اصلی این است که اگر سیستم های کامپیوتری به هر دلیلی از کار بیفتد خلبان کنترل هواپیما را از دست می دهد. همه ما می دانیم که سیستم های کامپیتری آن موقع چگونه بوده اند!

3 . Convair XFY-1 Pogo

یکی از مسائل هواپیماها این است که شما نمی توانید آن ها در جای کوچک پارک کنید. در این مواقع سراغ Pogo می رویم که برای پرواز افقی و توقف عمودی طراحی شده است. این هواپیما مجهز به دنده توقف مجزا است.

2 . Antonov A-40

تانک ها ماشین های جنگی هستند که سرعت حرکتشان محدود است. مهندس روسی با هدف برداشتن این محدودیت در حرکت تانک ها به آن ها بال هایی افزود تا هر جا که می خواهند بتوانند بروند؛ اما حرکت این هواپیما در مرحله آزمایش متوقف شد.

1 . Goodyear Inflatoplane

از دیگر هواپیماهای عجیب جهان هواپیمایی بادی است که در بدنه یک ماشین جا افتاده است و توان پرواز تا ارتفاع 16000 فوت در آسمان را دارد. این طرح هرگز جدی گرفته نشد؛ چون عمر آن به یک جسم نوک تیز بستگی داشت.

منبع: الی گشت

به "10 هواپیمای عجیب جهان با طراحی های عجیب تر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هواپیمای عجیب جهان با طراحی های عجیب تر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید