خبرنگاران 100 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می گردد

به گزارش نقطه سر خط، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس 100 برنامه محوری در استان با شعارما قوی هستیم اجرا می گردد.

خبرنگاران 100 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می گردد

سرهنگ غلامرضا فلاحی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اضافه کرد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد سال جاری شروع شد و تا انتها سال ادامه خواهد داشت که در این مدت 2 هزار برنامه در هفته های مختلف برنامه ریزی شده است.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در بحث جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را نامگذاری کردند و راهبرد ذیل این سخن را به عنوان دفاع همه جانبه آوردند که همین راهبرد باعث پیروزی در جنگ شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: دشمن جنگ را شروع کرد تا نظام اسلامی را از بین ببرد اما با رهبری امام و ولایتمداری مردم باعث این نتیجه عظیم شد و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به جهانیان به اثبات رسید که از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

وی سخنرانی ویدیو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب در 31 شهریور ماه و افتتاح نمایشگاه اقتدار 40 را از مهمترین برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: نمایشگاه اقتدار 40 با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اجرا خواهد شد و سعی خواهیم کرد به وسیله فضای مجازی و صدا و سیما این نمایشگاه را به خانه های مردم ببریم.

فلاحی گفت: سال جاری به دلیلی انتشار ویروس کرونا رژه نیروهای مسلح برگزار نخواهد شد اما تجلیل از یک میلیون رزمنده در سراسر کشور و همزمان پنج هزار رزمنده در خراسان جنوبی انجام می گردد که به صورت سازمانی و عمومی مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از 10 کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از دیگر برنامه های محوری در این هفته اعلام کرد.

وی از شروع ساخت مرکز موزه دفاع مقدس در شهر بیرجند اطلاع داد و اضافه کرد: ساخت این موزه از مطالبه های خانواده شهدا و ایثارگران است که امیدواریم با نگاه ویژه ملی و استانی به پایان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در برآورد اولیه این موزه 35 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت ها این رقم افزایش پیدا نموده است.

وی یادآور شد: هرچند تا به امروز 2 میلیارد به صورت ملی و استانی برای این پروژه در نظر گرفته شده است اما به طور قطع ناکافی و احتیاج به نگاه ویژه است.

فلاحی در ارتباط با موزه طبس گفت: اجرای این پروژه به صورت ملی صورت می گیرد و تا به امروز پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی از کلنگ زنی ساخت 14 یادمان شهدای گمنام در استان اطلاع داد و اضافه کرد: نشست های مشترک فرماندهان نظامی، پخش فیلم و مستند از بستر صدا و سیما از دیگر برنامه ها است که با هدف اطلاع بخشی به قشر جوانی که جنگ را درک نکردند انجام خواهد شد.

31 شهریورماه همزمان با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 به عنوان شروع هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 100 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید