خبرنگاران نماینده مجلس: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمدبیگلو تسریع شود

به گزارش نقطه سر خط، اردبیل - خبرنگاران - نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از عملیات اجرایی طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمدبیگلو اجرا شده که تسریع آن ضروری است.

خبرنگاران نماینده مجلس: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمدبیگلو تسریع شود

محمد عباس زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار نقطه سر خط افزود: برای اجرای این پروژه یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و ضروری است دز رمان مقرر تکمیل و افتتاح شود.

وی اظهارداشت: این طرح با سه پروژه جداگانه با هدف تامین آب پایدارتر شرب و بهداشتی و صنعتی مشگین شهر و روستاهای اطراف تا افق 1425 در دست اجراست و برای اتمام کل طرح مبلغ 2400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

او افزود: مهم ترین بخش طرح آبرسانی مشگین شهر، انتقال آب از سد احمد بیگلو به تصفیه خانه مشگین شهر است که دارای سه مرحله پمپاژ و 20 هزار مترمکعب مخزن با ظرفیت 508 لیتر در ثانیه است.

نماینده مشگین شهر در مجلس احداث بزرگراه مشگین شهر -اهر را یادآور شد و گفت: چهاربانده کردن اردبیل-مشگین شهر و اتصال آن به اهر موجب ایمنی راه های اصلی و کاهش تصادفات در این شهرستان می شود.

عباس زاده ادامه داد: شروع مطالعات احداث جاده مشگین شهر-کلیبر در جهت توسعه متوازن مناطق شمالی و بخش مرکزی مشگین شهر بسیار موثر بوده و توسعه پایدار در این شهرستان را رقم خواهد زد.

وی تسریع در تکمیل نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر را ضروری دانست و گفت: پیش بینی شده این نیروگاه امسال به بهره برداری برسد و در مرحله اول تولید برق پنج مگاواتی افتتاح می شود.

مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمدبیگلو تسریع شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمدبیگلو تسریع شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید