خبرنگاران تشکیل کمیته بحران در ادارات بهزیستی خراسان شمالی

به گزارش نقطه سر خط، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از تشکیل کمیته بحران در تمامی ادارات بهزیستی استان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اطلاع داد و گفت: در این کمیته ها شرایط افراد نسبت به این بیماری رصد می گردد.

خبرنگاران تشکیل کمیته بحران در ادارات بهزیستی خراسان شمالی

اسماعیل قربانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار نقطه سر خط گفت: وظیفه این کمیته ها، تشکیل تیم های ارزیابی به منظور رصد فعالیت همه مراکز، ارائه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی است.

وی با بیان اینکه 53 مرکز نگهداری معلولان، سالمندان، کمپ های اعتیاد و بچه ها بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی استان است، اضافه کرد: تا به امروز 370 میلیون ریال به این مراکز برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره بر اینکه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس، پذیرش افراد و موارد جدید در مراکز زیر نظر بهزیستی در استان فعلا متوقف شده است، خاطر نشان کرد: فعالیت مراکز روزانه اجتماعی شامل مهدهای کودک، مرکز حمایتی - آموزشی کودک و خانواده، مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی، مرکز آموزشی - حمایتی دختران تعطیل شده اند.

وی توضیح داد: طبق ابلاغیه سازمان بهزیستی کشور و همچنین استانداری خراسان شمالی، کارکنان آسیب پذیر این اداره نظیر جانبازان، افراد دارای بیماری ریوی، افراد مستعد بیماری های عفونی، افراد مبتلا به سرطان و ... طبق نظر پزشک به صورت دور کاری وظایف خود را انجام می دهند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تا به امروز ابتلای 34 نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا قطعی شده، که منجر به مرگ یک نفر نیز شده است.

هم اکنون 38 هزار و 700 خانوار شامل 91 هزار و 600 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که 19 هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، بچه ها بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تشکیل کمیته بحران در ادارات بهزیستی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشکیل کمیته بحران در ادارات بهزیستی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید