بلینکن: روسیه به برنامه موشکی کره شمالی یاری می نماید

به گزارش نقطه سر خط، وزیر خارجه آمریکا مدعی حمایت روسیه از برنامه موشکی کره شمالی شد.

بلینکن: روسیه به برنامه موشکی کره شمالی یاری می نماید

به گزارش نقطه سر خط، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی یاری روسیه به برنامه موشکی کره شمالی شد.

به نقل از سی ان ان، بلینکن در بیانیه ای در این باره گفت: علاوه بر افراد و نهاد هایی که وزارت خزانه داری آمریکا آن ها را تحریم نموده است، وزارت خارجه بعضی تحریم ها را علیه افرادی در روسیه و کره شمالی اعمال خواهد نمود.

وی ادامه داد: تمامی نهاد ها و موسساتی که به طور مادی به ساخت و فراوری سلاح های کشتار جمعی و ارسال آن ها به کره شمالی یاری نموده اند تحت این تحریم ها قرار می گیرند.

بعضی منابع خبری می گویند مقامات آمریکا از پیشرفت های حاصل شده در ساخت موشک های مافوق صوت در کره شمالی که در روز های اخیر با موفقیت آزمایش شد شگفت زده شده اند.

آمریکا تحریم هایی را علیه 6 شهروند کره شمالی و یک فرد روسی و یک نهاد روسی که ادعا شده مسئول خرید محصولات برای برنامه تسلیحاتی کره شمالی بوده اند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد این اقدام در راستای کوشش های آمریکا برای جلوگیری از توسعه سلاح های کشتار جمعی کره شمالی و برنامه موشک های بالستیک صورت پذیرفته است.

این تحریم های امریکا پس از ان صورت می پذیرد که کره شمالی از هفته گذشته، دو موشک را آزمایش کرد. لازم به ذکر است روز سه شنبه رسانه های خبری گزارش داده بودند کره شمالی دومین آزمایش موشکی خود را ظرف کمتر از یک هفته انجام داده است. مقامات آگاه در کره جنوبی با تایید این خبر اعلام کردند پیونگ یانگ اقدام به شلیک یک پرتابه به سمت دریای ژاپن نموده است.

پیونگ یانگ بار ها تاکید نموده است تا زمانی که آمریکا در همسایگی این کشور (کره جنوبی) پایگاه نظامی دارد و اقدام به تحریکات نظامی علیه حاکمیت کره شمالی می نماید، محکوم به توسعه و تقویت توان نظامی خود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بلینکن: روسیه به برنامه موشکی کره شمالی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: روسیه به برنامه موشکی کره شمالی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید